A klímarendszerek egyre inkább alapfelszereltségnek számítanak a gépjárművekben. Mint minden más, ez a rendszer is időszakos szervizelést igényel, hogy természetes környezetünket ne károsítsa.
Egyrészt a bizonyos tömítetlenségek miatt a hűtőfolyadék a környezetbe kerülhet, másrészt a megnövekedő benzinfogyasztás miatt egyre nagyobb a káros anyag kibocsátás. Nem is beszélve arról a kellemetlen illatról, amely a gépkocsi utasait is meglepheti, amikor tavasszal a néhány hónapos pihentetést követően egyre intenzívebb irritáló szag jelentkezik a klíma első bekapcsolásakor.
A megfelelő komfortérzet eléréséhez és egészsége érdekben szükséges, hogy autója légkondicionálója hibátlanul működjön. A klímaberendezések évente hűtőközegük 20%-át veszítik el, ami befolyásolja működésüket.
Köztudott, hogy a légkondicionáló rendszer ideális élettér a baktériumok, a gombák és más mikroorganizmusok számára. A rendszer folyamatos tisztításának híján a jármű belsejébe kerülő kis élősködők akár allergén reakciókat is kiválthatnak. Így fordulhat elő, hogy néhány utas egy-egy klímával rendelkező autóban megtett utazás közben tüsszögéssel, köhögéssel, szemgyulladással küszködik.
De hogyan is kerülnek be a rendszerbe ezek a nem kívánt vendégek?
Sajnos igen egyszerűen: a működés alapvető velejárói. A hideg hőcserélő egységen – az elpárologtatón – átáramló környezeti levegő lehűl, mielőtt az utastérbe kerül. Az elpárologtatón a levegő lehűlése következtében lecsapódik a pára, majd az összegyűlt víz kifolyik a gépkocsi alá (ezért is van a forró napokon víztócsa a járművek alatt). A pára egy része viszont ott marad az elpárologtatón, a sötét és nedves környezet pedig melegágya a nem kívánt élősködők szaporodásának.
Több módszer közül is választhatunk a hőcserélő tisztításánál.
Természetesen ezek az alkalmazott tisztítószerek minőségben és alkalmazásban különböznek egymástól:

  • A legegyszerűbb és legolcsóbb tisztítószer a spray.
  • Az ózonos fertőtlenítés nem tartalmaz semmilyen vegyszert. A levegő oxigén molekuláiból állítja elő a fertőtlenítéshez szükséges ózont (az uszodatechnikában is alkalmazzák a víz fertőtlenítésére)
  • Az ultrahangos fertőtlenítés során a készülék 5 mikronra porlasztja a hatóanyagot és juttatja be a hőcserélőhöz.
  • A sűrített levegős direkt fertőtlenítésnél 5-6 bár nyomással lemossuk a hőcserélőt. A nyomás alatt alkalmazott tisztítószerek nem csak elpusztítják, hanem a nyomás hatására gyakorlatilag el is távolítják, lemossák a szennyeződést. Ez a legeredményesebb megoldás.

A hőcserélő milyen gyakran igényli a tisztítást?

Amennyiben egy rendszeresen karbantartott hőcserélőről beszélünk, a gyártók utasításait figyelembe véve – a javasolt időtartam fél évtől két évig terjedő időszak. A javasolt időszaktól el lehet térni. Itt az egyetlen „diagnosztikai eszköz” az orrunk lehet.
Az utastérszűrő (pollenszűrő) cseréje:
A csere elvégzése a hőcserélő minden egyes tisztítását követően ajánlott kb. 15.000-25.000 km között. Nagy mértékben függ a használat módjától.
Praktikus tanácsok az autóklíma-berendezés szakszerű használatához:
                                                                                        
A helyes és hatékony működéshez legalább egyszer hetente kapcsolja be a készüléket, még ha egész rövid ideig is. A működés eredményessége érdekében a gépkocsi szellőző-rendszerének levegőjárataiból mindenféle szennyeződést el kell távolítani, hiszen ezek rontják a hatásfokot.
A kondenzációs folyamat része az autó alatti víztócsa, különösen akkor, ha a levegő páradús.
Ha berendezés nem működik megfelelően, azonnal kapcsolja ki és keressen fel egy szakszervizt, ahol eredeti alkatrészeket, speciális műszereket és szerszámokat használnak, valamint megfelelő műszaki ismeretekkel rendelkeznek.

Javaslatunk:
Ha az alábbi tüneteket észleli gépkocsiján, keressen fel bennünket:
Poshadt, dohos, kellemetlen szag
A klíma bekapcsolásakor zajos hang
Nem kielégítő a hűtés
Zajos a klímarendszer – “csörög” a hűtőközeg

Klímatöltés menete:
Amennyiben üres a rendszer nitrogén nyomáspróbával kezdjük, nincs-e szivárgás – ha megtartja a 18-20 bar-os próbanyomást fél órán át akkor a rendszer gáztömörnek minősül.
Ha nem üres a rendszer, akkor a régi hűtőközeg lefejtésével kezdünk. Melyet automata gépünk regenerál és eltávolítja belőle a szennyeződést. Ezután kezdődik a
hűtőrendszer vákumolása illetve vákumon tartása (a rendszerben lévő nedvesség eltávolítása miatt szükséges, és a gáztömörség vizsgálatára is alkalmas),
Ha ezekkel végeztünk , kezdődhet a hűtőközeg feltöltése számítógép vezérlésű automata géppel grammra pontosan, gyári adatbázisból.
Szükséges még a lefejtés során leválasztott olaj pótlása, a rendszer kenése miatt.
Érdemes még UV színezőfestéket is tölteni a rendszerbe az esetleges későbbi szivárgások könnyebb behatárolása végett.
Végezetül : klímarendszer ellenőrzése működés közben.

Áraink:

Klímatisztítás:

Klímatisztító spray használatával:  2990 Ft

Klíma töltés

Klíma töltés munkadíja 7990 Ft
Nyomáspróba 2990 Ft
Hűtőközeg 18 Ft/g
UV festék 100 Ft/ml
Olaj 100 Ft/ml

         

Csomag árak:

Klíma töltés max 300 gramm hűtőközeg betöltésig 12 990 Ft
Klíma töltés max 600 gramm hűtőközeg betöltésig 16 490 Ft
Klíma töltés max 900 gramm hűtőközeg betöltésig 19 990 Ft

A töltet minden esetben tartalmaz UV festéket is!

A feltüntetett árak bruttó árak.

 

 

 


  Méret:
  Coll:
  Téli:
  Nyári:
  4 évszakos:
 


Passat CC 2.0 TDI Szervizkönyv

Ár: 2890000 Ft
Évjárat: 2008 / 10
Futott km: 183000 km


Yaris 1.0 Szervizkönyv 1.Tulaj

Ár: 2389000 Ft
Évjárat: 2012 / 3
Futott km: 90000 km

Cím: Lenti, Kossuth út 38.
Tel/fax: +36 92-351675
Mobil: +36 30 469-1480
Skype Me™!
Cégünk a Magyar Gépjárműkereskedők Országos Egyesületének tagja

Első forgalomba helyezés:
Év: Hónap:
Motor típusa:
Hengerűrtartalom:
Környezetvédelmi osztály:
 
 
Teljesítmény:
kw
Évjárat:
Gépjármű hajtóanyaga:
Teljesítményadó éves díja:
Ft
 
Legyen a kezdőlapom Hozzáadás a kedvencekhez
Partnereink: www.egygumi.com | www.berautoportal.hu | www.hasznaltgumik.com | www.rabljenegume.com |
www.gumiszerviz-budaors.hu